REKLAMAČNÝ PORIADOK (ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY, ZÁRUKA, REKLAMÁCIE)
Tento reklamačný poriadok sa riadi príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka v znení
neskor. predpisov a ustanoveniami zákona č.250/2007 Z. z. o o ochrane spotrebiteľa a o
zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších
predpisov pri zodpovednosti za vady a uplatňovaní zodpovednosti za vady predávaných
tovarov a poskytovaných služieb.
1. Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru a kupujúci si uplatní reklamáciu bezodkladne u
predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku. Záručná doba na predávané výrobky je
stanovená všeobecným právnym predpisom- Občianskym zákonníkom platnom v čase predaja.
2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok. Kupujúci odoslaním
objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe
reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní
záručných opráv v súlade s ust. §18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o
zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších
predpisov (ďalej len "Zákon").
3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme
elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho alebo
prostredníctvom elektronickej pošty alebo inak.
4. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú
zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
5. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje chyby, ktoré
zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u
predávajúceho.
6. Kupujúci vykoná prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Po zistení chyby tovaru, môže
uplatniť nároky z chýb zistených pri tejto prehliadke. Počas záručnej doby má zákazník právo na
bezplatné odstránenie chyby po predložení tovaru vrátane príslušenstva predávajúcemu spolu,
záručným listom (ak bol vydaný), dokladom o kúpe tovaru- postačuje jeden z týchto dokladov
7. Ak tovar vykazuje chyby, zákazník má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho
v súlade s ustanoveniami §18 ods. 2 zákona o ochrane spotrebiteľa prostredníctvom elektronickej
pošty alebo telefonickým kontaktom.
8. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne predložiť predávajúcemu začína dňom,
kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
a. reklamovaný výrobok spotrebiteľ predložil na adresu: Happy Pets s.r.o., Prievidzská 1998,
972 51 Handlová, IČO 36 806 927
b. spolu s reklamovaným výrobkom bol na vyššie uvedenú adresu predložený doklad o kúpe –
pokladničný doklad (faktúra), záručný list, ak bol vydaný - postačuje jeden z týchto dokladov,
meno a adresu spotrebiteľa, prípadne telefonický kontakt, presné popísanie chyby tovaru,
prípadne ako došlo k chybe tovaru.
9.Vzor reklamačného protokolu je dostupný na adrese :
http://www.menforsan.sk/dokumenty/reklamacnyprotokol.pdf/ spotrebiteľ vyplní v reklamačnom
protokole kolónky v bodoch a-g a reklamačný protokol odošle predávajúcemu elektronickou
poštou, alebo slovenskou poštou, prípadne osobne na vyššie uvedenej adrese./
10. Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Reklamovaný tovar
kupujúci predloží do sídla predávajúceho, alebo na mieste uvedeného v tomto reklamačnom
poriadku /bod 8.a./. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej
je prijatie reklamácie možné, teda vo svojom mieste podnikania v súlade s ust. § 18 ods. 2
zákona o ochrane spotrebiteľa/ďalej len zákon/
11. V mieste určenom na prijímanie reklamácií je predávajúci povinný
zabezpečiť prítomnosť osoby poverenej vybavovať reklamácie v súlade s ust. § 18 ods. 3
Zákona.
12. Kupujúci je uplatňuje zodpovednosť za vady produktu u predávajúceho bez zbytočného
odkladu.
13. Predávajúci vydá v deň prijatia reklamácie kupujúcemu doklad o prijatí reklamácie tovaru v
písomnej forme , napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne
označiť chyby tovaru v súlade s ust. § 18 ods. 5 Zákona.
14. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená
osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu na základe
rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob
vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných
dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité
technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v
odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však
nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový
výrobok.
15. Kupujúci si neuplatňuje záruku na chyby, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania
zmluvy upozornený.
16. Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
a. nepredložením dokladu o zaplatení (kópiu dokladu odporúčame kupujúcemu si zabezpečiť a
ponechať si), dodacieho listu alebo záručného listu /ak bol vydaný/-postačuje jeden z uvedených
dokladov, príslušenstva ,
b. uplynutím záručnej doby tovaru,
c. mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
d. používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a
mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
e. neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
f. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, nesprávnym skladovaním, nesprávnou
manipuláciou, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii,
všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
g. poškodením tovaru neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami,
h. poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením, iným neodborným zásahom,
poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo
iným zásahom vyššej moci, neoprávneným zásahom do výrobku.
17. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z
nasledujúcich spôsobov:
a. odovzdaním opraveného tovaru,
b. výmenou tovaru,
c. vrátením kúpnej ceny tovaru,
d. vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
e. písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
f. odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
18. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr
do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
19. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, okrem výrobkov na ktorých je
záručná doba vyznačená dobou spotreby , resp. dobou použiteľnosti , alebo dobou minimálnej
trvanlivosti. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z
dôvodu záručnej opravy tovaru.
20. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený
vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe nového dodacieho listu a
tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne bežať záručná doba znovu
od prevzatia nového tovaru.
21. Pokiaľ ide o odstrániteľnú chybu, bude reklamácia vybavená nasledujúcim spôsobom:
a. predávajúci zabezpečí odstránenie chyby, alebo
b. predávajúci chybný tovar vymení za nový, identický ako reklamovaný výrobok
22. Pokiaľ sa jedná o chybu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú
odstrániteľnú chybu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných chýb, a ktoré bránia tomu, aby
mohol byť tovar riadne užívaný ako bez chyby, predávajúci vybaví reklamáciu:
a. zrušením kúpnopredajnej zmluvy ,alebo na žiadosť zákazníka výmenou tovaru za tovar iný
funkčný rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
b. v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu
vystavením dobropisu na chybný tovar.
23. Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu považuje výskyt a
odstránenie tej istej odstrániteľnej chyby viac ako dva krát.
24. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných chýb považuje výskyt a
odstránenie viac ako dvoch rôznych odstrániteľných chýb.
25. V prípade, že predávajúci ukončí reklamačné konanie ako zákonom odôvodnené zamietnutie
reklamácie, ale chyba výrobku podľa spotrebiteľa objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže
si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie chyby tovaru prostredníctvom súdu.
26. Záruka sa nevzťahuje na neodbornú montáž, resp. nedodržanie postupu uvedenom v návode
na montáž, údržbu a použitie - u výrobkov u ktorých takýto postup vyplýva z povahy výrobku .
27.Poučenie pre spotrebiteľa:(1)Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby
bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu
odstrániť.(2) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu produktu, alebo ak sa
vada týka len súčasti produktu, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané
náklady vzhľadom na cenu produktu alebo závažnosť vady.(3) Predávajúci môže vždy namiesto
odstránenia vady vymeniť vadný produkt za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné
ťažkosti. (4) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa produkt mohol
riadne užívať ako produkt bez vady, má kupujúci právo na výmenu produktu alebo má právo od
zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však
kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád produkt
riadne užívať.(5) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny
produktu.
Alternatívne riešenie mimosúdnych sporov
a) Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, e-mailom na:
info@menforsan.sk, alebo písomne na adresu: Happy Pets s.r.o., Prievidzská 1998, 972 51
Handlová, IČO 36 806 927, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho
reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na
túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo
podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov
(ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektmi sú orgány a oprávnené
právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom
určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
b) Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov
RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
c)Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a
plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti,
zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom
a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou
zmluvou.
Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie
sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od
spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do
výšky 5 EUR s DPH.
V Handlovej, dňa 01.04.2016
Formulár na odstúpenie od zmluvy : Stiahnúť
Reklamačný protokol: Stiahnúť